Toate articolele din: Actualitatea | Arte | Carte | Film | Idei | Spectacol || Videoplus Videoplus Videoplus: Bucureștiul în colaje istorice și antropologice Video: Bucureștiul, orașul în matricea otoman-orientală Scurtă istorie a piețelor urbane FIDC 2017 la Teatrul Sică Alexandrescu din Brașov (video) Irvine Welsh la Zona Nouă a Culturii Viață și teatru „Facem teatru fără public și construim o țară fără cetățeni” Art yourself: Războiul nu a început încă Plasticul nostru cel de toate zilele De ce îl iubim pe Radu Afrim? Toate articolele din secțiunea Videoplus Actualitatea Enescu pe scena muzicii alternative din București „Dincolo de ieri” și un azi plin de descoperiri Cântă florile? „Elveția nu există” Ruine cu suflet O moștenire ascunsă. Patrimoniul sefard din București și ecoul unei istorii uitate Georgia. Despre tradiție, limbă și modernitate Balcanicul, un nostalgic după bogățiile pierdute Expoziția „Silviu Purcărete – 50 de ani de teatru” și albumul „Infinite metamorfoze” W SPOTLIGHT – arta vizuală la feminin, în lumina reflectoarelor Numele mari se formează cu Litere CELULAR pentru generația Z și Millennials Mini-turneu București-Timișoara-Brașov: SONGS WITHOUT BORDERS, folk jazz cameral cu Lucian Ban, Sarah Murcia, Mat Maneri Conferințele Operei Naționale București B-Critic #68. Teatru+ Scriitorul Bogdan Răileanu: „Sunt îmbrăcat ca un curier. Mereu îmi spun că nu sunt deloc îmbrăcat ca un scriitor.” Piața de carte din România. Câteva impresii FESTIVALUL NAȚIONAL DE TEATRU 2022 Programul complet al festivalului Bucharest Fringe – Maratonul Teatrului Independent, Ediția a 12-a Bfringe, în Parcul Obor! Concurs de manuscrise — „Cartea de după” Osmé. Antologie de texte pentru nasul oricui Primele proiecte artistice dedicate tinerilor hipoacustici Toate articolele din secțiunea Actualitatea Arte O instalație artistică despre memorie, libertate și dialog între generații W SPOTLIGHT – arta vizuală la feminin, în lumina reflectoarelor Resurse digitale: Artiștii români din colecția MoMA Piața, simbol al Europei „Aproape de artă, aproape de oameni” — un proiect educativ dedicat copiilor Lansare Mecena Art – „prima galerie de artă imersivă” Portret Adrian Ghenie Expoziția „Actori de pus în ramă” — la București Mall-Vitan, timp de două săptămâni „Sensul sculpturii”, expoziție colectivă la Kunsthalle Bega în Timișoara „Constantin Daniel Rosenthal. Un artist în vremea revoluției” — o nouă expoziție la MNAR Campania „Actori de pus în ramă” încheiată cu succes Video: Lizica Codreanu – o reconstituire la CNDB Cochilia și clericul – 1928 – film integral fotogalerie – Greii graffitiului românesc în Strad’Art la Târgu Jiu „O poveste din Nepos”, proiect vizual de Mirela Trăistaru Muzeul Theodor Pallady se redeschide pentru public de astăzi, 10 iunie 2020 Actorii Teatrului Nottara „interpretează” lucrări din patrimoniul MNAR în campania „Actori de pus în ramă” Kiss me, Kate! Despre încercarea de (re)înviere a Operetei „În antropologie nu există informație balast” Ba din dronă, ba de la firul ierbii Instalațiile lui Theo Jansen „Piețe din Europa și istoriile lor” își continuă periplul georgian Nu poți să vezi în întregime o piață din… piață Toate articolele din secțiunea Arte Carte Personaje feminine din „Cămașa în carouri” Atelier de traduceri din literatura greacă contemporană Scriitor azi. Cadre pentru un portret Video: Ferestre din București și poveștile lor Banul Furtună – O poveste misterioasă din secolul fanariot Dimitris Sotakis / „Canibalul care a mâncat un român” Isidoros Zourgos / „Câteva nopți și încă una” Auguste Corteau / „Cartea Katerinei” Alki Zei / „Lunga călătorie a lui Petros” Atelier de traduceri din literatura contemporană greacă „Misiunea” de Aris Alexandrou – note introductive și fragment de roman „Mama câinelui” de Pavlos Matesis – note introductive și fragment de roman Despre pescăruși și drepturi de autor Concurs de manuscrise — „Cartea de după” Osmé. Antologie de texte pentru nasul oricui Patrimoniul UNESCO din România Scurtă istorie a piețelor urbane Dreapta măsură a cărții „În antropologie nu există informație balast” Krista Szocs despre poezia depresivă Cu Oana Uiorean despre literatură și activism Cu Lavinia Braniște despre portretul unei societăți Videoeseu după „Territoria” , de Oleg Garaz Toate articolele din secțiunea Carte Film Mountainhead – un film-catastrofă întors pe dos Filmul RO. Public vs critici. Premii vs box-office Scurtă istorie a publicului de film România, o țară dramatică Anul 2000, anul zero al filmului românesc O istorie a premiilor românești de film Campari, mai per caso Nick Broomfield – O viață (ca) în filme Privind războiul în față Nick Broomfield, unul dintre regizorii care au marcat ultimele decenii de film documentar, vine la Sibiu la Astra Film Festival Premiera absolută a documentarului #newTogether la Astra Film Festival 2021 Orașe din Cehia – Povestea piețelor europene – Mini-doc – Free online Patrimoniul UNESCO din România Saudade, melancolia de tip portughez Cochilia și clericul – 1928 – film integral Premiile Anonimul 2020 – lista câștigătorilor Filmul „Acasă”, premiat la el acasă Abjectul și filmul european Modelul cultural portughez Premiile Gopo 2020 – lista câștigătorilor Peste 80.000 de persoane s-au uitat la primul episod al serialului online „Discutabil” Netflix la Globurile de Aur Tabu: o poveste din mările sudului / film integral, Murnau, 1931 Toate articolele din secțiunea Film Spectacol O perspectivă stratificată și speculativă a unor narațiuni ale conviețuirii CLOACA. Și bărbații plâng câteodată Identificare Vârsta: 20 de ani. Îmi place Shakespeare? Vârsta: 20 de ani. Îmi place Shakespeare? (II) Billy Șchiopul sau A fost odată în Irlanda Cum e răsplătită performanța Norii lui Hamlet – o veghe între viață și memorie, sub semnul teatrului lui Eugenio Barba Șoapte de cenușă și lumină: sufletul Ucrainei Hamlet liber. La început n-a fost Cuvântul Un bilet la teatru, vă rog! Festivalul și cele trei mari gusturi ale publicului C(H)OEURS. Inimi și voci în mișcare, confruntare și continuă explorare Grenzenlösigkeit/ Nemărginire. Când amintirea traumei rescrie codul de înțelegere a sinelui Deschidere, varietate, îndrăzneală, experiment O selecție pe sprânceană Festivalul Shakespeare la treizeci de ani Lumea se răstoarnă. Doar pentru o vreme… CELULAR pentru generația Z și Millennials „În fiecare weekend se întîmplă cîte ceva pentru orădeni și pentru turiști” FITO, o formulă de succes Pe drum Agendă aglomerată Toate articolele din secțiunea Spectacol Idei Pendulul democrație-autoritarism. Erodarea democrației liberale Insulele culturale și sociale din București Sorin Antohi – România Mare: idee, istorie, memorie Vintilă Mihăilescu – Arhipelagul București (video) Ca la carte. Un proiect #EUcitesc. Luna Literaturii Europene 2018 Valul de vulgaritate, un articol de Alex Ștefănescu Stingerea marxismului, un articol de Mihai Zamfir Marx 200 = 0 Secretele și aventurile sărbătorii de 1 Mai Piețele publice – între antropologie, arhitectură și cultură Schimbarea curriculei – o dezbatere ce a ratat cheia problemei Criza sau crizele educației? Cele mai bune filme despre școală Criza educației, o prioritate pentru vloggeri Dispariția omului prefabricat Conferințe lejere la POINT Sefarzii – o comunitate dispărută din București Criza adolescenței. Un virus trans-generațional Vechii zugravi, roata vieții și alegoria vârstelor Criza ca echilibru „L’amour est un oiseau rebelle”. O conferință de Ciprian Tudor Ieșiri din istorie ratate. Colocviul Utopian Studies Society Gândirea utopică. Un interviu cu Sorin Antohi Limbajul ca registru al memoriei Toate articolele din secțiunea Idei Metacultura Periplu la românii din Balcani Abjectul și filmul european Exclusiv: Conferința „Ontologiile etnice românești” cu Sorin Antohi Conferințe lejere la POINT Cristina Bogdan: „Moartea este sămânța pe care fructul ce suntem o poartă în el” Utopie și revoluție. Cazul Karl Marx Topul mondial al pictorilor români în 2010 Video exclusiv: Doina Ruști – „Bucătăria magică” Video exclusiv: Conferința Statuile distruse ale Bucureștiului Mare-i ograda poeziei… (puțin realism) Identitate Națională 2.0 Întrebări la răspunsurile dintr-un studiu IRES Ghenie şi dublul statut de “exotic” Un petec de pământ pe lună Legendă la o fotografie a pieţei de carte: Cititor în faţa stemelor din lauri Toate articolele din secțiunea Metacultura Recomandări din presa culturală Cultura 22 (578) – Sumar Viața Românească – Sumar 5 + FB „Demonul de neon”, o cronică de Melissa Antonescu Cristina Sărăcuţ în Cultura despre „Trei săptămâni în Anzi” Nicolae Manolescu despre „Mistificțiunile” lui Mircea Anghelescu Alexander Baumgarten despre narativul sociologilor Ovio Olaru despre Casa fleacurilor Rodica Grigore despre Adolescenții troglodiți „Toni Erdmann” văzut de Angelo Mitchievici CTP în note întunecate despre „Inimi cicatrizate” Cristian Tudor Popescu despre Rogue One CTP în note luminoase despre „La La Land” Ştefan Baghiu despre „Epopeea participativă a Bucureştiului” Pavel Șușară – o retrospectivă a plasticii românești în 2016 Anul teatral 2016 – o retrospectivă de Cristina Rusiecki 2016 în artele spectacolului, o retrospectivă de Gina Șerbănescu 2016 în poezia, proza și critica românească, cu sublinierile lui Emanuel Modoc 2016 în artele performative – o retrospectivă realizată de Daniel Sur „Assassin’s Creed” asasinat în cronica din „Cațavencii” Filmul „Sully” în cronica din „Timpul” Ruinele literaturii romantice 2016 – retrospectiva literară a lui Cosmin Ciotloș Alex Cistelecan despre piața editorială de teorie și științe sociale în 2016 Toate articolele din secțiunea Recomandări Toate articolele din: Actualitatea | Arte | Carte | Film | Idei | Spectacol || Recomandări din presa culturală Dă clic pentru a partaja pe Facebook(Se deschide într-o fereastră nouă) Facebook Dă clic pentru partajare pe WhatsApp(Se deschide într-o fereastră nouă) WhatsApp Dă clic pentru a imprima(Se deschide într-o fereastră nouă) Imprimare